٤ ديسمبر ٢٠٠٦

12 يناير 2007

12/1 12/1 12/1
يارب يوم مش هنساه لأنه هيبقي يوم فرح هبة وسامح إن شاء الله .. يارب يتمم لها بخير يارب ويسعدها يارب في حياتها وكل المسلمين ... كنت فعلا حاسة انى فرحانة أوي لما بلغتني في التليفون بميعاد الفرح ... هبة دي انسانة فعلا .. ما انساش لما كنت في تالتة ابتدائي وكنا فى الفسحة بنتمشي انا ووفاء صاحبتى فشوفناها اعجبنا بيها اوى وكان نفسنا نصاحبها .. سبحان الله ربنا جمع بينا فى رابعة وخامسة وبقينا اصحاب اوى .. وبعد كدا بقيت انا وهبة في اعدادى وثانوي مع بعض وانقطعت علاقتنا تقريبا بوفاء لانها دخلت مدرسة تانية وعزلت بعيد عن بيتنا احنا الاتنين .. ودخلنا الجامعة مع بعض بس هي كلية علوم وانا إعلام نظراً لاني كنت أدبي بس المهم كنا في جامعة واحدة برضو.


هبة دي انسانة بمعني الكلمة شخصية طيبة اوى جميلة وفطنة في التعامل قليلة الكلام .. عمري ما انسي يوم ما قررت اتحجب وقولتلها ما تيجي نتحجب مع بعض قالت لى يا شيخة احنا لسه صغيريين كنا ساعتها في تانية اعدادى المهم لبسته فى اليوم اللى لبسته فيه عشانى في نفس اليوم.

ولا عمرى هنسي يوم وفاة بابا الله يرحمه ورغم انه كان قبل امتحانات الترم التاني في اولي ثانوي باسبوع بس جت وخدتني وروحنا عندها البيت قعدنا مع بعض لحد بالليل وكانت يوميا بتكلمنى
ولا عمري هنسي طنط ربنا يرحمها لما كانت بتوصلنا للمدرسة وكانوا بيجو يستنوني رغم انى دايما بتاخر وهما مظبوطين في ميعادهم
دا غير ورق الدرس والمجموعة بتاعت الدراسات الاجتماعية ولما اتضايقت عشان دخلت فرنساوى في ثانوى وكان نفسي تدخل الماني معايا ولما هى زعلت مني لما غيرت رايي وقولت هدخل اعلام وهى كان نفسها ادخل السن لانها عارفة انى كنت بحب الالماني وكان نفسها ادرس حاجة انا بحبها.

الغريب اننا رغم كل السنين دى لم نجتمع خلال الدراسة الا 3 مرات رابعة وخامسة ابتدائي وتالتة اعدادى
ربنا يكرمك يارب يا حبيبتى ويسعدك يارب .. وعقبال ما افرح بهبة عبدالوهاب وهبة زين واسماء دياب ورحاب عبد المحسن وايمان عبدالمنعم .

هناك تعليقان (٢):

غير معرف يقول...

عقبااااااااااااالك ياماروش يارب، ويبقى معاك يومها كل الناس اللى بتحبيهم اللى ماظنش ان حد منهم ممكن تقل فرحته عن فرحتك بهبة او غير هبة

مُصْعَب إِبْرَاهِيم يقول...

هي دي تكملة سلسلة المواضيع الفرحانة وللا ايه؟:)

على العموم ربنا يبارك لهم يا رب، ويرزقك انتي كمان

كفاية كده..
علشان دقيقة التعليق بخمسين قرش :P